Nikdy snad nebylo důležitější pravidelně komunikovat s vašimi hosty tak jako v těchto dnech. Těch důvodů, proč tomu tak je, je hned několik. A není to pouze o tom, že lidé jsou nyní více ONLINE a doslova tráví celé dny na sociálních sítích. Jde především o to, abyste momentálně nebyli pasivní. Jen stálou komunikací si udržíte u lidí jejich přízeň. Nemůže se vám potom stát, že až znovu otevřete, hosté dají přednost jiným podnikům, které je v těžkých chvílích korona krize více zaujali a motivovali k následné návštěvě. Mějte na paměti, že konkurence nikdy nespí a i teď je důležité budovat vaši značku.
Komunikujte prostřednictví sociálních sítí a nejen na nich.
Podívejme se, jak na to:
Zákazníci vás stále sledují, na to nikdy nezapomínejte. Dejte jim vědět, že stále fungujete a ukažte, jaké změny jste udělali. Např. otevřeli výdejní okénko, zahájili rozvoz jídel, upravili menu, otevřeli venkovní bar, změnili otevírací dobu apod. Lidé musí cítit, že jste tu pořád pro ně a že stále fungujete i když v jiném – pozměněném režimu.
Určitě jste díky nastalé situaci museli zrušit plánované akce, ať už byly jakékoliv. Uklidněte vaše zákazníky a informujte je, jak budete postupovat. Nikdo totiž nechce být v nejistotě a přijít o peníze, čas nebo zážitky. Dejte jim na vědomí, že se pořádaná akce jen přesouvá (či zcela ruší) a informujte je, co pro ně můžete dále udělat a jak postupovat. Každý ocení vaši upřímnost a hledání různých alternativ.
Ukažte zákazníkům zavedená opatření, které pečlivě dodržujete ve vaší provozovně. Jak u přípravy pokrmů/nápojů tak vyřazení objednávky k rozvozu. Důkladná hygiena je v pohostinství nyní citlivé téma (roušky, rukavice, dezinfekce atd..) a každý si chce být jístý, že opatření jsou 100% dodržována.
Lidé jsou zvědaví, hledají novinky, zábavu, inspiraci. Pochlubte se jim, co plánujete až celá nastalá situace skončí. Může to být např: nová rekonstrukce podniku, otevření zahrádky, různé promo akce, eventy apod. Právě teď je ten vhodný čas, kdy můžete trošku více popřemýšlet, co a jak se u vás dá změnit k lepšímu a jak přilákáte zpět své hosty po korona krizi.
I když to není lehké tak věřte, brzy bude líp. Povzbuďte své fanoušky a zkuste je rozveselit. Použijte třeba nějaké fotky/video ze zákulisí nebo můžete použít materiál z minulosti. Vhodné je i třeba živé vysílání z kuchyně (pokud je váš kuchař veselá kopa) nebo různé soutěže. Zábavy není nikdy dost! Ps: jen prosím nikdy nebuďte negativní na soc. sítích, to není to pravé místo.
Nabízíte v těchto dnech určitou pomoc potřebným? Ukažte to…
Připravujete zdarma pokrmy pro lidi z první linie (záchranáři, zdravotníci apod.)? Nebo u vás v podniku mají určitou slevu? Darovali jste zásoby surovin do potravinové banky? Šijete roušky, které potom darujete třeba seniorům? Nebo realizujete určitou sbírku..?
Ať už děláte cokoliv, je to skvělé. Pomáhat se musí a v těžkých časech to platí dvojnásob. Lidé na vaši solidaritu nezapomenou a rozhodně se vám to vrátí.
Nejlepší komunikace je taková, která nejde pouze jedním „kanálem“, ale využívá všechny možné způsoby, jak se lidem připomenout a sdělit jim potřebné informace.
Pokud jste právě zjistili nebo už dlouho víte o nezodpovězených otázkách nebo na vás čekají nevyřízené recenze na TripAdvisoru, Google, Facebooku a jiných platformách, kde máte profil vaší provozovny, teď je ten ideální čas všem opovědět. Různé dotazy, recenze (ať už pozitivní nebo negativní) od vašich hostů, je potřeba vyřídit a to teď hned. Všechny! Když jste si doposud nenašli čas, později ho už mít rozhodně nebudete.
Na delší články a dlouhé psaní je nejlepší způsob využít váš blog. To je to pravé místo, kam se v těchto dnech můžete uchýlit a třeba radit vašim hostům, jak připravit vaše nejlepší speciality. Když jim sdělíte celou recepturu včetně postupu a přípravy vašich oblíbených pokrmů, vězte, že už nikdy nezapomenou, kdo je právě inspiroval k přípravě jejich skvělé večeře nebo oběda. Nejlepší reklamou je slovní doporučení a když dáte na váš blog zajímavý a originální obsah, vaše popularita zcela jistě jen poroste.
Vůbec nevadí, jestli máte třeba jen stovky emailových kontaktů ve vaší databázi. Složte krátký, stručný newsletter, který bude obsahovat, jen ty nejdůležitější informace (+ foto) spojené s vaším byznysem a hromadně jej odešlete. Stále je hodně lidí, kteří zrovna nejsou moc aktivní na sociálních sítích, ale na emailu být musí. Připomenete se alespoň touto formou a možná vám okamžitě vzroste zájem o delivery. Hodně lidí na Home Office nyní využívá tento typ stravování a doručení jídel až domů.
Organický dosah je právě na nejvyšší možné úrovni, ale na placenou efektivní reklamu je vždy vhodný čas. Sice se jedná spíše než o zvednutí obratu o branding v těchto dnech, ale i správné nastavení kampaní – ať už se jedná o PPC nebo reklamu na FB / IG vám může okamžitě zvednout zájem o vaši provozovnu resp. služby, které zrovna nabízíte. Ať už jedná o zvýšení počtu objednávek u rozvozu nebo vyzvednutí pokrmů/nápojů u take away. Vyzkoušejte a porovnejte si data, před a po placené reklamě (příspěvku) a investujte pouze tam, kde se vám to opravdu vyplatí a funguje.