Paní Eva z Ostravy a její úspěšná hospoda

Je to pár měsíců, co mi v e-mailové schránce přistála zpráva od paní Evy z Ostravy. Stálo v něm: máme rodinnou hospodu v centru Ostravy a potřebovali bychom poradit, jak přilákat nové hosty a celkově zvýšit obsazenost hospody. Po třech letech trvajícím období covidu, už to není jako předtím…

Ihned po přečtení e-mailu mě napadlo, že jsem vlastně nikdy neměl žádného klienta z Ostravy a okolí :))
Jasně, poskytuji marketingové služby napříč celým Českem, nejvíce v Praze a dalších větších městech, ale z Moravskoslezského kraje se na mě ještě nikdo v minulosti neobrátil. Okamžitě jsem to vzal jako velkou výzvu a paní Evě jsem obratem zavolal, abych se dozvěděl více detailů.

Tak tedy, co jsem se od majitelky dozvěděl a co mi ukázala základní online analýza:

  • Rodinná hospoda s kapacitou cca 70 míst.
  • Koncept něco mezi Lokálem a Kolkovnou.
  • Klientela je tvořena převážně z místních obyvatel žijících v okolí podniku. Štamgasti.
  • Rozvoz pokrmů si kuchaři nepřejí.
  • Hospoda funguje téměř 15 let.
  • Klasická česká kuchyně.
  • Marketing se téměř nikdy nedělal.
  • Web hospody velice jednoduchý, jednostránkový.
  • Facebook se používá zřídka (jednou týdně). Instagram není.
  • Žádné online reklamy (Google, Seznam) nebyly za celou dobu spuštěny
  • Cílovka: milovníci piva a českých specialit.
  • Po covidové době a mírném zdražení se obsazenost zmenšila cca o 30% oproti roku 2019.
  • Obědová nabídka se připravuje.
  • Celkový počet zaměstnanců 12.
  • Program se zde neodehrává žádný.

KLASICKÝ PŘÍBĚH

Mnoho toho jde samozřejmě nastavit a zařídit online, ale v tomto případě jsem se rozhodl, že se vypravím za klientkou osobně, přímo do její hospody.
Vždy mě zajímá pozadí ohledně fungování podniku, jaký je hlavní cíl majitelů, jaké mají ambice a plány do budoucna, jak fungovalo místo v minulosti, kdo to vlastně vede a co ho k tomu motivuje a další podrobnosti. Všechno to jsou pro mě velmi důležité informace a na základě nich se vytvoří určitý plán – strategie.
*Je to jako když kuchař chce vytvořit skvělý pokrm, taky potřebuje mít kvalitní recept.

Každopádně do Ostravy jsem se těšil, dlouho jsem v tomto městě nebyl a rodinné podniky mám upřímně rád, mají specifickou atmosféru.
Paní Eva mi sdělila, že hospodu založili a celou dobu vedli její rodiče, kteří před časem zamířili do důchodu. No a ona se nyní ocitla v nelehké situaci. Majitelka a zároveň manažerka v jedné osobě, která má na starosti celou hospodu, tým cca 12 lidí a do toho všeho tuto složitou dobu pro celé gastro. Nicméně viděl jsem na ní velkou snahu a touhu uspět. Dokázat rodině i sobě, že pod jejím vedením se může hospodě zase dařit. A to je to nejdůležitější. Ta chuť, jiskra. Jen potřebovala poradit a pomoct, jak na to. Marketing totiž nikdy nedělala a ani na něj neměla čas.

CHUTNÉ JÍDLO

Vždy platí, že skvělé jídlo a milá obsluha je základní stavební kámen každého úspěšného podniku. A to, jak jsem zanedlouho zjistil bylo v naprostém pořádku. Obě dvě věci! Jídelní lístek zde byl opravdu klasický, krátký, ale pestrý. Mohli jste tam najít: nakládaný hermelín, kuřecí křídla, gulášek, tatarák, řízek z vepřové kotlety, smažený sýr nebo třeba svíčkovou.
Když jsem se tak podíval kolem sebe, všichni strávníci vypadali spokojeně a téměř všechny talíře byly prázdné. Jednoho stolu jsem se ze zajímavosti i zeptal, jak jim chutnalo. Vše v pořádku, jako vždy odpověděli stručně pánové. Musel jsem tedy taky vyzkoušet několik dobrot. A musím uznat, že šlo o příjemné překvapení. Velké porce, pěkně naservírované a chuťově bez chyby. Chtěl jsem poznat kuchaře a pochválit je. V kuchyni byla sehraná dvojice kuchařů, mladých kluků kolem pět a dvaceti a byla na nich vidět jejich vášeň pro vaření.
I personál za barem a na place byl milý a akční. Bylo z nich cítit, že je jejich práce baví.
V čem byl tedy problém?

Majitelé často přeceňují svou popularitu a myslí si, že je v okolí všichni dobře znají. Někdy ani dobré jídlo a skvělý servis nestačí…

NEBEZPEČNÁ SETRVAČNOST

Paní majitelce jsem se musel svěřit s mojí první myšlenkou, kterou jsem si nosil v hlavě od prvního momentu po vstupu do restaurace. Když jsem se totiž porozhlédnul kolem dokola, viděl jsem z poloviny zaplněný podnik a v něm se nacházeli výhradně muži 50+! P. Eva se usmála a řekla: ano, to máte pravdu tak to tady máme – to jsou naši štamgasti, kteří k nám pravidelně chodí po práci na pivo, pokecat si a někdo si dá i večeři (+ pár lidí z ‘‘ulice‘‘, kteří šli kolem a zavítali sem na něco dobrého). A přesně v tom jsem viděl ten největší zádrhel! O hospodě asi tolik lidí nevědělo, jak se mohlo zdát nebo ji jen veřejnost měla zaškatulkovanou mezi ‘‘klasické hospody na pivo‘‘. A hlavně, soustředili se zde pouze na jeden typ klientely.
Kdysi prý bývala hospoda každý den plná. To se ještě mohlo kouřit uvnitř, pivo i jídlo bylo o něco levnější, konkurence v okolí byla menší a skupiny přátel (kolegů z práce) se více scházeli. A do toho všeho vstoupil rok 2020 s již zmíněnou Coronou, uzavřela paní Eva.
Časy se mění, technologie se vyvíjí, doba je jiná a s tím vším musí člověk (majitel) držet krok a neustále se posouvat kupředu. Kór když chce uspět v tomto tvrdém a složitém byznyse, jak gastro podnikání rozhodně je, zmínil jsem.
V této konkrétní hospodě se bohužel žilo a fungovalo ze zvyku a asi se i doufalo, že se to vše samo změní a zase bude LÍP. Bohužel se neuměli dostatečně „prodat“ a naplno využít svůj potenciál.

Není rozumná tzv. sázka na jednu kartu (jeden typ klientely)

KLÍČ K ÚSPĚCHU

Paní majitelka si toho byla vědoma a přiznala, že je otevřena všem změnám a nápadům, které povedou k větší obsazenosti, přilákání nových hostů a celkového zlepšení image jejího podniku.
Navrhnul jsme ji, že bychom měli zaměřit svou pozornost na mladší zákazníky a vůbec se toho nebát.
Došel jsem k tomu z několika důvodů:
– přirozeně omladit klientelu
– zjistil jsem, že v blízkosti žije mnoho studenů včetně budovy univerzity
– nachází se zde několik menších i větších firem s mladými lidmi

Měla z toho trošku obavy, protože za celou dobu fungování hospody, měla jasně definovanou cílovku – ta se nicméně rok od roku zmenšovala a bylo to vidět, jak na obsazenosti, tak na tržbě. Čísla hovořili jednoznačně.
Dostal jsem i informaci, že už kdysi se tady zkoušel marketing chcete-li kampaně formou zvýhodněného menu pro DVA inzerovaná na slevovém portále (SLEVOMAT), ale i přes hojný nákup voucherů se zde nedostavil kýžený výsledek – přišli pouze ‘‘vyhledávači různých slev‘‘ a již se nevrátili. Jednu dobu byla nastavená i reklama na Facebooku, ale po zkontrolování dat jsem zjistil, že to byly naprosto vyhozené peníze (chybné cílení, zájmy, lokalita, rozpočet, texty apod.) a místo toho se mohlo koupit např. nové vybavení do kuchyně. Prostě bez rozumné propagace se dnes neobejde žádný gastro podnik.
Každopádně plán byl jasný – více otevřít hospodu mladým lidem. A prodávat více jídel.
Vytvořit moderní českou hospodu.

Každý den hledejte možnosti a nové příležitosti, jak dát vědět o své značce.

JAK NA TO? KOMPLEXNÍ RESTAURAČNÍ MARKETING

Ano, zní to velmi ambiciózně, časově náročně a draze. Ale nemusí tomu vždy tak být.
Samozřejmě, větší rozpočet tomu může často pomoci a celé to urychlit, ale když investujete peníze špatně a zvolíte chybou strategii tak vás ani větší suma nějak nezachrání. Já mám rád efektivitu, když do něčeho dávám peníze nebo investuji – vždy chci vidět konkrétní výsledek.
V tuto chvíli byla paní Eva ochotna vyhradit rozpočet na marketing (propagace/reklama/pr) 10 000 Kč a nebránila se něco investovat i přímo do podniku (pouze malé změny – vybavení, detaily atd. žádné velké úpravy co se týče interiéru).
Stále dokola každému majiteli říkám, že marketing je v podstatě všechno, co se dělá, jak přímo v restauraci tak mimo ni. Vše je důležité a musí to jít ruku v ruce.
Kvalitní gastro marketing je takové puzzle o 100 kouscích. A každý díl hraje důležitou roli.
– design vašeho menu
– styl, komunikace a oblečení vaší obsluhy
– prezentace a vzhled jídla
– promo na sociálních sítí
– informace na vašem webu
– vizitka, kterou hostům dáváte
– jakou má podnik pověst mezi lidmi
– newsletter, který posíláte
– welcome drink, pokud dáváte svým zákazníkům
– jaký program se u vás odehrává
 A tak bych mohl pokračovat…Nemůže se podcenit žádný detail.

Chcete mířit na mladé lidí? Tlačenkou a utopencem asi moc nezaujmete. A starý interiér už vůbec ne nepomůže.
Přejete si přilákat více žen nebo maminky s dětmi? Mějte bezmasé pokrmy, saláty, pár druhů vína a koktejlů – Aperol Spritz apod. Pro děti mějte dětské porce (jídla), dětské sedačky, případně koutek na hraní, různé omalovánky a další hry, které děti zabaví…
Toužíte přivést více studentů? Inzerujte a propagujte své služby/produkt na sociálních sítích. tady jsou lidé, které chcete – jsou denně online.
Určitě mi rozumíte, kam mířím a co tím myslím!

Majitelé často opomíjí marketing a nesledují svoji konkurenci.

NOVÝ VÍTR

Rozpočet 10 tis měsíčně na marketing není rozhodně malý a už se za něj dá mnohé udělat. Každopádně ještě před samotnou realizací nápadů jsem poprosil všechny lidi v týmu, ať mi zvlášť napíší několik tipů, jak by se mohla v jejich očích hospoda zlepšit.
Toto je velmi důležité, jelikož zapojení všech zaměstnanců vám dává určitý jiný a nový pohled na věc a mnohdy se přijde na spoustu kreativních nápadů. Přece jenom, jsou to lidé, kteří na místě pracují dnes a denně. Je to takový týmový brainstorming.
Dále jsem požádal kluky v kuchyni o vytvoření pár nových a zajímavých jídel. Vzešlo z toho opravdu vynikající vepřové koleno – pro dvě osoby skvělá večeře myslím a vymazlený burger s domácí bulkou + hranolky. Skvělé burgery totiž milují všichni. Dohromady jsem měli kolem 8. kvalitní hlavních chodů.
Aby bylo něco nového i v nápojovém lístku tak se tam přidalo několik svěžích koktejlů, které ocení především dámy.

Nikdy nepodceňujte sílu a nápady vašeho týmu.

JEDNOZNAČNÁ VIZE A NASTAVENÍ STRATEGIE

S paní majitelkou jsme si stanovili jasné cíle:

  1. Zaměřit se a přivést více mladších hostů.
  2. Prodávat více pokrmů z jídelní nabídky včetně poledního menu.
  3. Zvýšit popularitu hospody v nejbližším okolí resp. co nejvíce v celém městě (nová image).
  4. Maximálně využít všechny prostory podniku. Pořádání akcí, oslav, večírků, atd…
    Nacházela se tam malá používaná místnost – salonek.
  5. Celkově zkvalitnit poskytované služby a mít efektivní marketing s cílem zviditelnit hospodu v online světě.

Hlavní je mít reálnou vizi, kam má podnik směřovat a mít konkrétní nápady (plán), jak toho dosáhnout a jak postupovat!
Nejdůležitější je pokaždé začít sám u sebe – zlepši věci namístě – v našem případě přímo v hospodě.
Novinky, které se navrhly a podařily zrealizovat okamžitě:
– pěkná uzamykatelná venkovní menu vitrína, která je připevněná přímo na budově hospody – uvnitř se nachází jídelní lístek a krátké představení podniku
– dřevěné áčko (poutač) na ulici před vstupem – slouží k napsání aktuální polední nabídky, případně akce
– banner s reklamou na hospodu – na rohovém domě na začátku ulice. Majitel je štamgast, barterová spolupráce.
– nové a slušivé košile s logem pro všechny zaměstnance
– podařilo se vytvořit nové designové menu včetně poutavých vizitek
– provedlo se pár kosmetických úprav interiéru

Dalších 13 věcí, které se udělaly a byly zásadní:

  1. Hezké fotografie
    Atraktivně jsem nafotili interiér, exteriér, všechna jídla, nápoje/koktejly, zaměstnance, hosty a další detaily v hospodě.
  2. Promo video
    Vytvořilo se několik typů pěkných videí, které příjemně představují celou hospodu. Pár jich bylo kratších – příprava drinků a několik delších – kompletní video recepty (příprava pokrmu). + hodně mini záběrů, aby byl obsah na sociální sítě (Stories apod.)
  3. Vylepšil se web
    Udělali se nové texty, přidali novinky ohledně salónku a možnosti pořádání akcí, publikovali se nové fotografie, menu apod. Stránky se upravili i ohledně nastavení a kvalitnějšího SEO.
  4. Výkonné sociální sítě
    Facebook se rozběhl díky stálé komunikaci a pomocí pravidelného přidávání příspěvků cca. každý druhý den nová fotka, video, pozitivní recenze atd…
    Založil se samozřejmě i Instagram. Velká aktivita + originální foto/video dopomohla během pár týdnů přivést téměř 1000 followers.
  5. Atraktivní akce
    Po společném sezení s celým týmem a paní majitelkou jsme vymysleli několik vhodných typů akcí: zabijačkové hody – v ulici bydlí řezník, s místním pivovarem se domluvila větší spolupráce a rozšířila se nabídka piv o několik nových druhů – pivní degustace, Happy Hours: každý všední den 15:00 – 18:00 1+1 na drinky, studenti (držitelé ISIC) sleva 15% na celý účet, každý pátek večer živá hudba – harmonikář, ke každému jídlu po konzumaci host dostane lokální vyhlášenou ořechovku.
  6. Velké kampaně
    Vytvořilo se několik druhů kampaní na Facebooku a Instagramu, kdy každá z nich měla jiný účel. Jedna měla za úkol zvýšit povědomí o hospodě, druhá měla představit nové pokrmy a další pozvat na budoucí akce. Propagovaná byla v perimetru do 1km i obědová nabídka. Samozřejmě všechny kampaně/reklamy byly zaměřeny na určitou lokalitu, zájmy a cílovou skupinu. Následná data nám dala relevantní údaje, jak a která propagace byla úspěšná či nikoliv.
  7. Online platformy
    Aktualizovali se údaje (doplnili texty, přidali novinky, informace, fotky..) na Google profilu, Seznam – FIRMY, založil se TripAdvisor a hospoda se ‘‘zalistovala‘‘ na dalších velkých (nejen) online gastro portálech. Odpovědělo se i na všechny recenze a založil se YouTube profil (pro budoucí sdílení video receptů z kuchyně – jak si přáli sami kuchaři).
  8. PPC reklama
    Nastavil jsem i kampaně na AdWords + Sklik. To pomohlo k daleko větší návštěvnosti webu hospody a samotného podniku. Jen jsme zde byli velmi limitováni ne tak velkým rozpočtem.
  9. Letáky jsou taky fajn
    Pomocí České Pošty jsme nechali v blízkém okolí roznést 2000 ks retro letáčků týkajících se hospody a poskytovaných služeb (nové pokrmy, polední nabídka, široký výběr piva, program, možnost pořádání akcí).
  10. Influencer?!
    Jeden kuchař měl za bývalého spolužáka současného populárního hokejistu z nedalekého klubu a ten souhlasil s propagací několik příspěvků na Instagramu včetně nafocení několika fotografií s pokrmy přímo v hospodě. Na soc. sítích to vzbudilo pozitivní poprask.
  11. Okolní spolupráce
    S paní Evou jsme společně vytipovali dohromady asi 15 firem a hotelů, které se nacházeli nedaleko a bylo by přijatelné s nimi v určitém smyslu spolupracovat. Těmto subjektům se poslala personalizovaná nabídka ohledně možnosti pořádání firemních akcí, pronájmu prostor, v případě zájmu i doručení polední nabídky přímo do kanceláří.
    I když se paní majitelce moc nechtělo (styděla se) tak jsem ji přesvědčil, aby všechny tyto místa navštívila i osobně a vzala s sebou např. několik vizitek a navázala s místy osobní kontakt. Přece jenom je rozdíl, když vám někdo napíše e-mail s pozváním do jeho podniku a představením služeb, než když vám to sám majitel přijde povědět přátelsky osobně.
  12. Cílená komunikace – mailing
    Díky sběru kontaktů jak z webu, rezervací a dalších kanálů se podařilo nashromáždit několik stovek e-mailových adres a efektivně se nyní představuje každá novinka nebo akce, která se na tady pořádá.
  13. Síla týmu
    Do celého procesu ‘‘modernizace‘‘ jsem chtěl zapojit všechny zaměstnance. Jak online tak offline. Jak postupně viděli všechny změny k lepšímu, co se v hospodě nově odehrává a kam směřuje tak začali být aktivnější na všech sociálních sítí hospody, přicházeli s nápady a s chutí zvali členy své rodiny a přátele do jejich zaměstnání. Fungovalo to skvěle, protože jak všichni víme, lidi dělají další lidi. A nejlepší reklama je tzv. šeptanda!

Docela jsme byli omezeni stanoveným rozpočtem na celkový marketing cca 10 000 Kč/měs.
Nicméně i takto relativně malá částka, ale vhodně investovaná (rozložená), může přinést velký úspěch.

Kombinací všech těchto činností se postupně povedlo následující:

  • Přes obědy se udělá každý den kolem 60 porcí. Na polední nabídku zavítají zaměstnanci z okolí i náhodní kolemjdoucí (předtím bylo max. 30 porcí).
  • Začali přicházet více studenti a obecně mladší klientela. Větší či menší skupinky, přátelé…Oslovila je propagace a v samotné restauraci je zaujala kvalitní kuchyně za příznivou cenu, široký výběr nápojů a mnoho pořádaných akcí
  • Příjemné překvapením bylo i to, že hospodu začali ve větší míře navštěvovat i dámy.
    Po pracovní době kolem 17 hod byste jich zde denně napočítali několik (to se v minulosti nestávalo).
  • No a štamgasti samozřejmě chodí na svou oblíbenou adresu dál. Pochvalují si nová piva a pokrmy.
  • I salonek v zadní části je nyní daleko více využívaný. Problém byl v tom, že veřejnost pravděpodobně vůbec netušila, že v hospodě taková místnost vůbec je. Po velké online kampani se zde pořádá každý víkend nějaká oslava a častokrát i přes týden.
  • A hlavně: vzrostly tržby. Byly téměř srovnatelné jako v rekordním roce 2019!

Není těžké udělat velkou reklamu a přilákat nové hosty. Těžší je, si je udržet.

TO NEJLEPŠÍ NA ZÁVĚR

V hlavě jsem měl ještě jednu myšlenku, které jsem opravdu velmi věřil. Bylo to něco, co by mohlo hospodě opravdu velmi pomoci a posunout ji na úplně novou úroveň. Byl to takový relativně malý detail, ale potřeboval jsem si ho nejprve potvrdit u hostů, abych měl silný argument pro paní Evu.

Jak se hospoda už velmi pěkně rozbíhala k lepším zítřkům, přesně po měsíci jsme vytvořili malou anketu resp. krátký tištěný formulář ke zpětné vazbě od zákazníků. Ten se dával téměř každému strávníkovi po konzumaci k účtu. S přátelským požádáním o vyplnění.
Anketa probíhala přesně týden, abychom měli co nejvíce relevantních informací a dotazník obsahoval pouze čtyři otázky:
1) Jak jste si u nás užili návštěvu?
2) Jak vám chutnalo?
3) Vyhovuje vám nabídka pokrmů?
4) Přáli byste si u nás něco změnit nebo chybí vám něco?

Za ten týden jsme měli několik stovek vyplněných formulářů. Nebudu vás zbytečně zdržovat nepotřebnými informacemi – ty jsou především důležité pro paní majitelku.
Nicméně s velkou radostí vám musím oznámit, že můj TIP vyšel. Jeden vzkaz se na kartičkách opakoval velmi často…Byla to televize (resp. zájem o sportovní přenosy).
V duchu jsem na to myslel již od prvního vkročení do hospody. Ale byly jiné priority a důležitější věci na začátku. Každopádně jsem měl tušení, že by se sem TV hodila. Zpříjemnila by zde atmosféru a rozhodně uspokojila mnoho sportovních fanoušků. A hosté mi to jen potvrdili.
Můj nápad a vzkaz od zákazníků majitelku překvapil. Nicméně nebyla proti, prý to ráda vyzkouší a uvidí co to přinese. Jen se to musí udělat rozumně. Nikdo totiž – ani já, ani ona včetně celého týmu nechtěl udělat z útulné hospody s dobrou kuchyní nějaký sport bar plný televizí.
Vymyslelo se to, jak nejlépe jen dalo. V zadní rohové části se na zdech umístili dvě velké obrazovky a k nim několik stolků s židlemi. Vytvořil se tam takový sportovní koutek. Okamžitě si našel své příznivce. Obrovskou výhodou bylo i to, že je prostor skvěle členěný a žádný hluk nebyl slyšet ani nikoho nemohl rušit.
Každopádně fanoušci si sportovní přenosy ihned oblíbili a nespornou výhodou je i fakt, že se prodloužila doba jejich návštěvy a zvýšila se konzumace pokrmů. Holt Ostrava je sportovní město plná mnoha týmů, fanoušků a mladí lidé se rádi společně u kvalitního jídla a piva podívají na dobrý zápas. A pánové – štamgasti, jakbysmet.

Mějte na paměti, že malé detaily mnohdy dělají velký rozdíl.

CO SE CHYSTÁ DÁL

Vymysleli jsme ještě několik novinek na následující týdny, které zcela jistě celou hospodu posunou kupředu:

Domácí produkty
Kluci v kuchyni převzali iniciativu a rozhodli se, že budou připravovat dobroty z masa k prodeji. Na začátku: vepřové na černém pivu, trhané hovězí ve vlastní šťávě, vepřové paté…To vše umístěné ve stylových zavařovacích sklenicích GOTHIKA s patentním uzávěrem. Hosté si tak nově budou moci odnést domů něco na zub. S čerstvým chlebem se bude jednat o senzační záležitost.

Originální merchandise
Už se dokončuje unikátní grafika potisku a v nejbližší době se začne s produkcí triček a kšiltovek s grafikou a logem hospody.

Reklama v rádiu
Jeden z nových hostů pracuje v lokálním rádiu a navrhnul, že by mohl za velmi výhodnou cenu vytvořit a měsíc pouštět reklamní spot v jejich rádiu (denní poslechovost ~ 20 tis. osob). Momentálně se připravují detaily a všichni se na to již moc těší, co to přinese.

ÚSPĚŠNÝ ROZJEZD A KONEC SPOLUPRÁCE

Během třech měsíců spolupráce se byznys restaurace pěkně rozjel. Jak co s týče obsazenosti podniku tak tržeb. Byla to i ideální doba na ukončení spolupráce. V mezidobí jsem školil a vysvětlil vše potřebné nové slečně provozní a ta nyní měla celý online marketing, včetně webu a dalších nastavených procesů na starosti. Paní majitelce už jen čas od času poskytnu pracovní konzultaci, když se na mě obrátí.
Každopádně mají našlápnuto velmi pěkně. Je vidět na celém týmu, že je práce baví, povzbudil je nový koncept a snaží se dělat maximum, aby vše dobře fungovalo.
No a paní Eva zjistila, že v gastro byznyse se musí člověk stále posouvat kupředu – neusnout na vavřínech, být flexibilní, důležité je mít otevřenou mysl novým nápadům, nepodceňovat detaily a mít kolem sebe skvělý tým.