MŮJ PŘÍBĚH

Poznejte mě o trochu blíž...

Již třináctým rokem žiju doslova svůj sen. Spojil jsem totiž, co mě baví nejvíce: restaurace (rozuměj: skvělé jídlo a obecně gastro prostředí), marketing a cestování. A jak jsem se k tomu dostal, že cestuji, navštěvuji restaurace a pomáhám jim, jak se zlepšit a jak uspět na trhu..? To se musím vrátit na úplný začátek.

   Vyrůstal jsem a pomáhal v rodinném hotelu na pobřeží jaderského moře, nedaleko populárního italského letoviska Rimini. A právě zde jsem poprvé doslova přičichl k hotelovému byznysu, cestovnímu ruchu, restauracím a všemu kolem. Tento svět mne ihned pohltil. Tady jsem poprvé zjistil, že miluji práci s lidmi a že vyhrává pouze ten, kdo nejlépe uspokojí své hosty/zákazníky a má kvalitní reklamu. Zde se zrodila má vášeň a nasměrovala další budoucnost, co budu dělat...

   Po mnohaleté pracovní zkušenosti v zahraničí a práci pro společnosti jako jsou Carnival, Emirates, Jumeirah Group nebo Marriott – kde jsem otevíral restaurace, dělal marketing, létal, pracoval jako manager a učil se – jsem měl jasnou představu, co budu dělat po návratu zpět do ČR.  To, co mě zajímá, baví a umím nejlépe: pomáhat a radit (nejen) restauracím, jak být úspěšnější a předat jim své zkušenosti z prosperujících firem. Takže restaurační marketing byla jasná volba.

   Nejprve jsem dělal tzv. „kritika“ (mystery shopping - zajímavý rozhovor na iDnes) restauracím, které mě oslovili. Navštěvoval a hodnotil jejich kvalitu a poskytované služby. Bylo zajímavé projít a vidět během jednoho roku přes 300 restaurací, kaváren a bister po celé Praze. V tomto období jsem založil i portál – restauračního průvodce www.timeoutprague.cz s jasným cílem: zaplnit díru na trhu a pomoci turistům (místím) s lepší orientací na pražské gastro scéně, inspirovat je, kam vyrazit a kde to stojí za to. Portál obsahuje doporučený seznam TOP 101 restaurací & barů včetně nejzajímavějších akcí ve městě.

   Čím více jsem poznával majitele (vedení) restaurací, zjistil jsem, že všichni chtějí být úspěšnější, mít více hostů, být populárnější atd. Ale naprostá většina z nich neví, jak toho docílit nebo nemá dostatek času a nápadů. Což je obrovská škoda, protože mnohdy mají velký potenciál. A přesně v ten moment jsem se rozhodl naplno věnovat spolupráci a poradenství gastro podnikům s marketingem. Disciplíně, která je v dnešní době tolik potřebná.

   Od té doby uplynulo už pár roků, pod prsty mi prošla stovka klientů, tisíce kampaní a po restauracích jsem snědl asi tunu jídla (bez legrace:)) A konečně jsem po dlouhém naléhání (typu: „Kdy konečně budeš mít web?“) vytvořil tento web, protože jsem si na to nakonec našel trošku více času – duben/2020.

Vítejte tedy na platformě „Restaurant Guru“!

Martin Fryč
Zakladatel RestaurantGuru.cz & váš marketingový poradce

Často kladené otázky (FAQ)

Na tyto věci, se mě lidí častokrát ptají

Proč dělám to, co dělám?

Držím se hesla: „Dělej to, co tě baví!“ A mě tato práce nesmírně baví a naplňuje. Restaurační marketing a vše kolem něj, to je můj svět. Zajímám se o to, stále se vzdělávám, píšu, školím, pomáhám podnikům…Dělal jsem to mnoho let v zahraničí a nyní se tomuto oboru věnuji i zde v Česku.

Kde se vzal název Restaurant Guru?

K tomu se váže krátký příběh. Před pár roky, jsem intenzivně spolupracoval s jedním manažerem známé pražské restaurace. Jednou při pracovním obědě, kdy jsme vymýšleli strategii, jak posunout jeho podnik dopředu, jsem ho zasypal celou řadou nápadů, že si to vše nestačil ani zapsat. Pak se na mě s úsměvem jen podíval a řekl: „Počkej nestíhám. Ty seš jako nějakej guru. Restaurační guru!“ No a od té doby, jsem to od něj a celého jeho týmu slýchával při každém setkání 🙂 Takové spojení by mě osobně ani nenapadlo, ale zní to dobře - děkuji za inspiraci Tome.

Co mě na této práci nejvíce baví?

Těch věcí je celá řada. Vždy mě nejvíce potěší, když vidím při spolupráci spokojené majitele/podniky a jejich hosty. Když se jim daří a vše funguje tak jak má: od kvalitního jídla, přátelský servis až po dobrý marketing. Mám rád celý ten proces: poznávání nových klientů, setkávání, práci se zaměstnanci, natáčení videí, vymyšlení propagace, reklamy. Je to kreativní činnost, každý den jiná a to mě baví.

Pro koho jsou moje služby určeny?

V podstatě pro všechny, kdo se chce v gastro byznyse posunout dále. Nejčastěji se na mě obracejí majitelé (vedení) restaurací, barů, kaváren, hotelů, hospod. Jsou to lidé, kterým na svém podnikání opravdu záleží, chtějí být úspěšnější, mít větší obrat a přilákat více hostů. Troufnu si říct, že jim dokážu pomoci a poradit, jak na to. Mnohdy bohužel marketing podceňují nebo nemají dostatek času (zaměstnanců), aby se mu věnovali, proto se obrací na mě.

Jak si vybírám své klienty?

Pečlivě. Vždy spolupracuji pouze s těmi, kdo se chce opravdu zlepšit a posunout se dál. Ostatním nevěnuji svůj čas, energii a know-how.

Kolik to stojí, jaká je cena spolupráce?

Hmm, nejdřív se tě na něco zeptám: Kolik stojí auto? Záleží na tom, jakou chceš značku, typ atd., že? Totéž je s marketingovou spoluprací. Náklady závisí na vašich požadavcích, rozsahu práce… Musím vědět vaši představu, probereme detaily a obratem vám sdělím cenovou nabídku. Vy tak přesně víte, co za svůj rozpočet získáte.

Největší chyby, které podniky (majitelé) dělají?

To by bylo na dlouho, je toho celá řada. Tak aspoň pár důležitých věcí, se kterými se často setkávám: mnohdy nevidím žádný progres, nemotivují dostatečně své zaměstnance, nejsou moc flexibilní – stále jednou v zajetých kolejích, nemají jasný plán (ambice/koncept), kam směřují, podceňují marketing, chybí kreativita, jak v kuchyni tak navenek, často zapomínají na gró tohoto byznysu (pohostinství) – co nejlépe uspokojit své hosty…

Jak efektivně propagovat restauraci a mít skvělý marketing?

Otázka, se kterou se setkávám ve všech podnicích a zároveň otázka za milion. Téma na celou knihu a zároveň, běh na dlouhou trať. Nikdo nevybudoval plnou hospodu a dobrou značku přes noc. Nejde o to udělat jednu dobrou kampaň...Na úspěšném brandu se pracuje každý den a dlouhodobě. Je to puzzle, kdy záleží na každé části a ty se dávají postupně dohromady. Jen pak to celé může kvalitně fungovat. Prioritou je mít skvělé jídlo a servis a se zbytkem vám zdarma poradím na mém BLOGU nebo při společné spolupráci.

RESTAURANT GURU

Tel: 739 957 772
Email: martin@restaurantguru.cz

ADRESA

Budova DRN, Národní 135/14, Praha 1
Česko